DUA KALIMAH

Aku Baca Dengan Menyebut Nama-Mu

PENGUMUMAN

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamalaikum w . b .t

Salam sejahtera kepada Penghuluku RAsulullah S.A.W salam keselamatan wahai para Nabi , para sadiqin , para syuhada dan para solihin..

Entum wa entunna pula? Minta ampun ye , lupa plak tak faham rupenya , how are you? (mesti nak jawab I fine thank you je kan) he3 modal lama.. ana harap sume bisa sihat2 aja deh..almaklum baru balik indon sih( eh ngak2 baru aja tengok citer indon) baguuss bangat…cter apa ye (hidayah lah)
Em sahabat/ah , kita kadang2 lupe , bila kita bergelar mahasiswa , kita adalah seorang penuntut ilmu , lebih 2 lagi yang menuntut ilmu agama yang akan dicurahkan pada masyarakat kelak..perasan tak ? kadang orang2 sebangsa ngan kita selalu aja ejek2 lg , main caci maki pula …bila aja nak speaking – ada aja kata2 perli , wow bila kau balik england..?
Ni sebahagian aja , yang ana rasa nak ketawa yang orang boleh aja ikut apabila diperli , bila aja diperli , terus aja hilang speakingnya…inilah bangsa yang kita kenali sebagai bangsa yang ada budi bahasa berbudaya (melayu)…
Sebab itulah kan sahabat/ah , kita sebenarnya tak bangga apa bangsa kita diturunkan ,,,tapi yang perlu kita bangga adalah nikmat islam,iman,ihsan…sebab itulah orang yahudi boleh aja benci kepada umat islam , bukan kerana bangsa , tetapi kerana aqidah..kalu tak kerana aqidah , sudah tentu mereka bersuka ria , bersorak peranda…betullah apa yang kita baca dalam Al quran.

Betul lah apa yang dikata bukan mudah untuk beramal dengan islam , banyak cobaannya..lebih 2 lagi saudara2 yang di negara yang masih lagi dalam gengaman rejim zionis laknatullah…( jangan silap bagi gelaran : ada jugak yang cakap yahudi laknatullahiwabarakatuh.) ni dari ustaz yang ceritakan…tak gila kite ! laknatullah yang diberkati..
Cina nak masuk melayu , sampai matiii pun ngak bisa , mana mungkin bangsa boleh ditukar , inilah sikap orang2 kita yang selalu menyalahertikan penggunaan bahasa..apa barang..semuanya bisa mengelirukan..jadi , maka ana dan teman2 ayoh kita mulain dengan perubahan..usah diturut itu punya orang..kata nak jaga bangsa , bangsa lain , apa kehe plak ? kalu nak ikutkan hati semua bangsa nak jaga bangsa masing2 , apa yang perlu dijawab –Islam for all , hanya dengan inilah semua bangsa boleh bersatu ..kerana aqidah yang satu ..barulah terjaga semua bangsa..
Loh , udah dong , jauh sikali bicaranya , omong pasal speaking , bangsa pula dibacarain..em mestilah berkait rapat kan? Ehem2 …apa yang nak kabonya , kita sebagai umat islam perlulah mempunyai semangat yang tinggi dalam menuntut apa2 ilmu sekalipun untuk manfaat umat islam , sebab inilah yang akan membawa ketamadunan islam yang teragung..tak kirelah apa rintangan jua halangan yang datang , sama2 ..

¤ ittaqullah ¤

0 comments: