DUA KALIMAH

Aku Baca Dengan Menyebut Nama-Mu

SAYANGKAN TERENGGANU, UBAHKAN

Bismillahirrahmanirrahim..




  Assalamualaikum
     Sahabat-sahabiah pembaca sekalian , hari ini ada perkara yang sangat penting yang perlu dikongsi bersama..siapa tak kenal dengan Terengganu..semua kenal kan? Nak diceritakan suatu peristiwa selepas ana pulang dari melawat sahabat ana di hospital..lebih kurang waktu maghrib..ana melihat bertapa ramai si mat motor berkeliaran di kawasan Bandar membuat beberapa rondaan..

    itu tidaklah berapa tragis sangat bagi kita, tetapi yang lebih membuatkan diri ana lebih sedih , setiap mat motor membawa pasangan masing-masing.biasa mat motor bawa bini tak? , mestilah bawa awek kan.?.nauzubillah..sanggupkah ibu bapa mengizinkan anak-anak mereka berpeluk dengan lelaki yang tiada ikatan sah..apakah mereka tak de ibu bapa..mana maruah keluarga ?.kebejatan apakah yang berlaku kini?..

   Dah la dalam keadaan macam tu , bawa motor dengan bahaya pula, sampai ana pula yang bimbang..sangat membahayakan orang ramai..RAKYAT TERENGGANU belum sedar lagi..dah Nampak depan mata bagaimana pemimpin kerajaan terengganu tidak menghiraukan gejala social yang parah berlaku..atau inikah impian pemimpin melihat generasi baru menjadi generasi ULUL BELEBAB..



SANGGUPKAH BEGINI?

   POLIS pula DOK ROK CETONG , sepatutnya masa inilah polis bertindak..masa inilah pasukan FRU menyembur mereka dengan Gas pemedih mata..sungguh Polis maenjadi TALI BERUK UMNO/BN kerana menggunakan kuasa mereka pada tempat yang salah..mengepung di waktu ceramah AGAMA ..tidak cukup dengan itu menyembur pemedih mata kepada rata-rata rakyat kampung yang mahu mendengar isu semasa..sungguh kejam UMNO/BN..

   RAKYAT TERENGGANU mahukah lagi tengok kes GEJALA SOSIAL , MAT REMPIT , ANAK LUAR NIKAH , JUDI  berlarutan? seterusnya mengundang bala kepada semua rakyat yang baik mahupun sebaliknya? Sedarlah wahai rakyat , kita semua ditipu lagi..kenaikan harga barang yang menyesakkan rakyat kini.inikah NEGARA KELAS PERTAMA ?.

   kalau dah tahu kezaliman KERAJAAN , maka marilah kita mengubah kerajaan kepada dasar yang lebih berkebajikan , amanah..PEMIMPIM UMNO hanya duduk bersenang lenang sedangkan PEMIMPIN PEMBANGKANG pening kepala untuk memikir nasib rakyat bagaimana untuk menyelesaikan harapan rakyat yang mahu Negara aman damai

   Kita yang baik pun turut merasa tempias kebimbangan dengan keadaan sekarang , kerana rakyat tidak bertaqwa ,sebab itulah rakyat Terengganu tiada rasa bersalah memilih pemimpin salah..kalau masyarakat semuanya bertaqwa , polis tidak perlu sibuk untuk membuat ROBLOCK , menyiasat KES PEMBUNUHAN..membuat RONDAAN bahkan MEMBEBANKAN kerja polis..jangan menganggap taqwa satu yang remeh..kerana rakyat Terengganu tidak bertaqwalah generasi muda-mudi menjadi rosak..kerana Pemimpin terengganu tidak bertaqwalah , masjid masjid dirobohkan..kerana tiada taqwalah ,RASUAH-rasuah bermaharajalela..siapa yang rugi..

   RAKYAT RUGI..duit rakyat duit kita..mahukah harta kita dibazirkan bergitu sahaja , pogram MOONSOON CUP , pogram SHUFFLE , duit kita..cukai kita yang bayar..tetapi dengan mudah sahaja , duit kita dibuang begitu sahaja dengan pogram tak de faedah..

    Ingatlah selagi mana dasar KERAJAAN tidak berubah selagi itulah agama dan rakyat kita dipermainkan..walaupun ratusan pemimpin silih berganti..UMNO lah yang menyebabkan ISLAM dipermainkan..fikirlah sendiri wahai diri dan rakyat , pemimpin yang mana betul-betul ingin membangun rakyat berlandaskan taqwa..? tepuk dada buatlah undi yang betul..pilihan di tangan anda..

Huzaifah
8 Zulkaedah 1431 hijrah
Taman tarbiyyah islamiah
Terengganu


 ¤ ittaqullah ¤

2 comments:

Salam 'alaik

Serahkan kepimpinan kepada ahlinya. Moga Terengganu kembali kepada kepimpinan ulama.

Bagaimana mahu melahirkan generasi ulul albab jika hedonisme mengatasi pendidikan. yang lahir nanti 'woh ulu' nge 'belbab'

October 22, 2010 at 5:19 PM  
huzaifah said...

wasalam..hem pandai juga cikgu kita ni ye..woh ulu nga belbab..insyaAllah..kepimpinan yang lebih adildan amanah untuk semua..

October 24, 2010 at 9:43 AM