DUA KALIMAH

Aku Baca Dengan Menyebut Nama-Mu

khabar dari monyet..

Bismillahirrahmanirrahim..



assalamualaikum..

jawab salam monyet ni , tak jawab dosa tau..


Rakyat jelata sekalian , sudah sekian lamanya kita hidup di bawah naungan kezaliman dan kefasadan , maka ayuhlah kita menuju  Negara baru yang bernaung di bawah kerajaan Allah..
Kita sudah lama tertipu dengan mereka , mereka mengatakan bahawa projek yang dilakukan nya adalah duit kerajaan..

Pembangunan , konsert , pendidikan , hab hiburan malam. kata mereka peruntukan duit kerajaan..

Rakyat sebenarnya sudah lama ditipu , padahal wang kamu , duit kalian , duit rakyat , kita bayar cukai tiap tiap tahun ..tetapi duit kita dilaburkan dalam projek yang menggalakkan maksiat , konsert-konsert rock , tarian kebudayaan , shuffle , F1..duit kita tuuuu

Di terengganu padahal kaya dengan hasil minyak ,, tetapi ramai lagi rakyat jelata yang masih miskin..inilah hasil  duit mereka , mereka membolot semua yang kalian ada..dengan hanya laptop percuma tidak memadai  , berapa seen sangat la..
Tak Nampak lagi..

Melayu haprak beginilah , taktik mereka memutar belit media arus perdana , padahal hendak menonjolkan act mereka sahaja , supaya digambarkan mereka menjaga kebajikan..tipu belaka tu makcik , pakcik , tokki , tok, bro , sis , wak , abe kakok ..jom berani berubah , akan menjadikan kehidupan lebih baik lagi..

Mereka kata gejala social berleluasa , mat rempit di sana sini , rompakan samun menyemak , bohsia , bohjan , anak lahir tak sempat nikah , hamil usia muda..sekolah mengandung.. disebabkan melayu tidak bersatu..kata mereka..
Selama ini siapa yang memerintah Negara? , yang menyebabkan perkara di atas berlaku..lu piker la sendiri..sendiri mau ingat..

Nak jaga diri , anak-anak dah bimbang..sebab kita tak de rasa apa-apa..ibu –ibu bapak-bapak siapa yang mau berubah  , bikin sama undi..
kenapa pula monyet?
sebab manusia kalau dia teruk , lebih teruk dari binatang dan segala keturunannya..
Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk neraka jahanam banyak dari jin dan manusia yang mempunyai hati (tetapi) tidak mahu memahaminya dengannya (ayat-ayat Allah) dan yang mempunyai mata (tetapi) tidak mahu melihat dengannya (bukti keEsaan Allah) dan yang mempunyai telinga (tetapi) tidak mahu mendengar dengannya (ajaran dan nasihat); mereka itu seperti binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi; mereka itulah orang-orang yang lalai. (al A'raf  ayat 179 )



Huzaifah
26 Zulhijjah 1431 hijrah
Taman tarbiyyah islamiah
Terengganu


 ¤ ittaqullah ¤

2 comments:

ompet_ld91 said...

ya kan...betul pa yg kamu katakan....
indah kabar dari rupa...
pndai berjanji taP,x banyak yg tertunai...pas 2, pandai lak cover kesalahan ngan "pembungkus nasi lemak"....taP, 2 la hakikat dunia masa kini, orang bawah akan susah tuk naik, kerna sentiasa D tindas dan D paksa oleh org yg berada D atas...

December 2, 2010 at 6:27 PM