DUA KALIMAH

Aku Baca Dengan Menyebut Nama-Mu

Begitu Singkat

Bismillahirrahmanirrahim..بِسْمِ-اللهِ-الرَّحْمنِ-الرَّحِيم

Alhamdulillah...
syukur pada Allah SWT kerana memanjangkan usia kita untuk terus menerus hidup di muka bumiNya ini..
Sedar tak sedar , saya rasa masih tak percaya dalam masa empat tahun ini...setelah menamatkan pengajian di universiti
,diberi peluang menceburi pelbagai kerjaya sehingga akhirnya Allah memberi jodoh yg sesuai untuk saya...
Rasa masih tidak percaya saya sudah mempunyai keluarga sendiri..Masa begitu cepat berlalu bukan?

Cuma saya sentiasa bermuhasabah diri kemana kita selepas ini...hidup kita untuk memberi manfaat pd orang lain...
Apa yang yg telah kita lalui kini merupakan cedukan daripada manfaat orang lain bukan...kalau bukan guru yg memberi
manfaat ilmu siapa lagi...kalau bukan manfaat kasih sayang ibu ayah kita , apakah kita menjadi insan yg berkasih sayang..kalau bukan majikan memberi manfaat kerja siapa lagi...jadi begitu yg patut kita tanamkan
dalam diri kita selaku insan di dunia ini...cuba untuk memberi manfaat kepada orang lain...
kerana hidup ini masih panjang dalam kurniaan waktu yg begitu singkat..jadi beringatlah teman2 dan sahabat2
hidup kita adakalanya suka dan ada kalanya duka..terpulang bagaimana kita menguruskannya..
moga kita semua dapat memberi manfaat pd insan lain ...

mengingati teman2 dan sahabat2 juga adalah sebahagian daripada manfaat...

" fazakkir , fainnaz zikra tanfa'ul mukminin.."
dan berilah peringatan sesungguhnya peringatan itu bermanfaat bagi orang2 yg beriman...

WallAhu a'lam

Kemaman,
Terengganu



 ¤ ittaqullah ¤

0 comments: