DUA KALIMAH

Aku Baca Dengan Menyebut Nama-Mu

Lari Plan

Bismillahirrahmanirrahim..بِسْمِ-اللهِ-الرَّحْمنِ-الرَّحِيم

Alkisah pada hari ini ( 19 feb 2018 ),plan nak cari helmet fullface sebelum dapat beli motor Cc besar.

Entah rasa semangat betul.Perangai saya memang macamtu,sebelum nak dapatkan yang lebih besar,kena beli aksesori yang besar dulu.

Sebelumnya saya helmet fullface ni saya try cari di area bandar Tumpat,namun tidak ketemu jua.Sebab jarang sangat orang pakai motor cc besar kot.

Akhirnya saya singgah di kedai RedWheel di area kota bharu,memang ada pelbagai jenis helmet fullface,tapi ada yang tak memenuhi citarasa dan bajet saya.Bila dah cari dan cari tak jumpa apa yang saya nak.Saya cuba bersabar dulu.Mungkin boleh beli dekat area KL sebab banyak kedai boleh pilih.



Saya biarkan sebentar perasaan nak beli helmet tu.Dah alang alang jalan dekat area kota Bharu ni,Kami terus ke Pantai Cahaya Bulan yang dahulunya dikenali sebagai Pantai Cinta Berahi.hi3

Dulu pantai ni sangat popular.Sekarang pantai ini banyak dikelilingi oleh tambak batu buatan untuk mencegah hakisan ombak.
q




Tapi walaupun begitu,ianya tidak mengecewakan kerana terdapat banyak kedai makanan dengan pelbagai pilihan.Bila surey survey kami singgah di satu kedai makan,betul betul menghadap pantai.

Menu tu banyak boleh buat kami rambang mata tapi kami pilih hanya beberapa menu yang kami rasa berkenan saja.

Aiskrim kelapa jelly



Ikan,udang dan sotong celup  tepung.



Aiskrim kepal Milo.

Rasa makanan tu kalau 5 bintang kami hanya letak tengah tengah je.

Lepas makan semua tu,raikan anak bermain layang layangnya.Layang layang dia yang memang selalu stanby kat dalam kereta.

Apa pun setiap pengembaraan kami memberi pengalaman bermakna buat kami semua.

Biarlah ia jadi kenangan buat kami.Kami ditemani Adik Nasrullah.

Naziran Nasir
Pantai Cahaya Bulan
Kelantan



 ¤ ittaqullah ¤

0 comments: