DUA KALIMAH

Aku Baca Dengan Menyebut Nama-Mu

alahai

Ucapan salam dan selawat kpd Nabiku Muhammad S.A.W..dan salam sejahtera buat saudara-saudara seislamku..moga2 dalam keimanan yg utuh …

Pd hari ni pula ana nak citer pula bab aurat tak kiralah khususnya pd remaja dan retua yg tau tp saje2 buat tak tau kerana bangga dpt buat cmtu kan?..inilah sebabnya penaruh dari kawan nak dikatakan pengaruh yg tak baik mudah sgt masuk..kalu yg baik pula byk dalih pulak..

Inilah yg ana kesian kt manusia pd hari makin takkan kenal siapa Tuhan mereka .mereka tau adanya Tuhan tp tak kenal secara ditirnya..ana nak mulakan dengan remaja laki islam yg tak tutup aurat..ape kes ngan antum? Msih ragu2 nak tutup aurat , hensem sgtkah antum smpai nak buka aurat terutamanya dari lutut kebawah , ini yg selalu ana lihat ..especially nak main bola , waktu2 malam dan waktu2 yg sewaktu ngannya..de jugak yg pakai ketat2 supuya Nampak body ketul2 dia , walaupun tak ketul sgt …ni yg wanita pulak nih lg teu dr laki bukan salahkan sesiapa tp kita tgoklah buktinya…aurat laki ngan aurat wanita tak sama…aurat laki dari pusat hingga lutut,simple je kan ,kalu wanita pulak seluruh tubuh kecuali muka dan tapak tangan..

Inilak kelebihan yg Tuhan bg pd wanita..Tuhan sgt2 mjaga wanita dr dirosakkan kecuali dia sendiri yg merosakkan faham2 sndiri maksud ana..ni nak focus pd wanita sebab auratnya sgt terjaga..kalu nak pakai yg basic pun msti aurat yg td ditutup , jika salah satu tak dijaga , ini yg buat laki yg jiwanya tak tenang nih..sedarlah sume yg bergelar wanita tak kira apa status antum..Tuhan buat antum bukan sia2 tp ade hikmahnya..baik laki atau wanita..dan de juga kes wanita yg tak tutup aurat ni kata ,buat pe nak bungkus2 nih , yg pnting dalaman kita..kita solat jugak..ni la masalahnya ana nak jwb kalu yg luaran pun antum dah langgar hukum Tuhan, ape lg yg nak dinilaikan di dalam..kan?..ini yg mereka pikir solat , ngaji, haji tak de kaitan ngan kehidupan harian..ade sebenarnya..contohnya solat kalu mase2 kita patuh pd Tuhan, lepas solat macam2 jugaklah wahai saudara yg ku saying..nak tye antu ngaji2 setakat baca je ke..tak jd antum kena fahamilah jugak maknanya..oklah dah cukup pnjang citer ana..minta maaf la pd antum sume cume nak ingtkan sesame kita…siapa lg nak tolong kita kalu bukan org yg berilmu yg mbimbing kita sume..wslam..

3 comments:

are_mint said...

subhanallah...

ape nak jadi dgn budak2 zaman sekarang ni...saya berharap ada citer2 len mengenai budk2 remaja zaman sekarang..

October 21, 2008 at 4:12 PM  
Tui$H!!! said...

Bagus ko punye citer ni... Aku geram gak tgk udak2 skang ni.. ade pakai tdong tpi baju lengn pndek r plak... lg aku gram y pkai tdong tpi pkai ketat2 plak dh, cm saje2 nk tnjuk je.. jgn la amik wt bini klau jmpe y cm ni ye!!!!! Kite pnye bini, biar kite je la y tgk.. mst x puas hati kn klau org laen pn bley tgk hak milik kite.. heiii, aurat2.. jage la ye!!!

October 21, 2008 at 4:45 PM  

semoga kita dapat mengambil iktibar dari artikal ini.

October 21, 2008 at 4:46 PM