DUA KALIMAH

Aku Baca Dengan Menyebut Nama-Mu

KEREDHAAN SIAPA YG KITER CARI?

لاهسةهممشا.bmp

Assalamualaikum w.b.t

Ucapan slm buat rasulullah dan pd antum sume ..

Pd hari ini pula an nak kongsi tentang satu information .ni tentang redha..redha terbahagi pd dua iaitu redha Tuhan dan redha makhluk..kita selalu terpedaya dalam kita berkawan , melakukan kerja , menuntut ilmu selalu kita terpengaruh denga fantasi dunia yang memang confirm takkan kekal…mula-mula kita betulkan niat masing2 , nak buat sesuatu perkar 2 kita kena tengoklah pd redha siapa yg kita beri..adakah Keredhaan Tuhan atau sebaliknya..nak buat satu citer kt cni , semua manusia berkawan tetapi tersalah memilih kawan , kita selalu membiarkan kita terjerumus dan terpedaya dengan rakan –rakan yg tak berakhlak mulia…camne pulak 2…contohnya kita dah tau perkara yg mereka buat 2 tu salah , tetapi kita tetap berkawan .tp tu bukan caranya , mula2 kita bgtau dulu dan nasihat pd mereka , kemudian kalau mereka tak mau jugak maka tinggalkan mereka. Ramai orang yang baik2 di sekeliling kita , kenape yag tu jugak kita kawan..jgn kita lupa kalau kita nak tiggalkan sahabt yg buruk perangai tu, niat kita tinggal kerana Allah.s.w.t bukan kerana marah atau benci..

Nak diceritakan bahawa keredhaan manusia tidak menjamin keredhaan Tuhan kerana keredhaaNya lebih kita utamakan sebab kita dicipta utk beribadat kepadaNya..janganlah kita ragu2 dengan Tuhan kita kerana setiap apa yg disuruh ada hikmahnya…biarkanlah kita hidup tidak ramai sahabat ( bersahabatlah dgn orang dapat yg membimbing kita) daripada bersahabat dengan org jahat..carilah keredhaanNYa..

Wslm..

1 comments:

wHo i Am said...

setiap orang x sempurna.. btl x??? saya sendiri pn ngaku x sempurna.. dan saya fikir awak lbh baik dari saya.. so, lau da kesalahan saya or kawan2 yang lain, orang yang banyak ilmu dan tahu akan kesalahan kwnnya tegurlah.. x salah tegur.. lau da yang yang marah ke apa ke, xyah ambik hati coz dah terlepas tanggungjwb awak menegur mereka.. Jaga tepi kain orang adalah amalan kte sebagai umat islam.. wassalam

October 25, 2008 at 12:49 AM