DUA KALIMAH

Aku Baca Dengan Menyebut Nama-Mu

Istimewa



Assalamualaikum,kaifahalukum..alhamdulillah masih lg kita diberi nafas kali ke-2 untuk kita taat dan beribadah kepadaNya..disini ana citer ckit tentang manusia pada hari ini..khususnya buat remaja,pemuda-pemudi dan siapa-siapalah yang boleh disangkutkan dengan maklumat ini..Cuma nak inform..cuba kita tnye pada diri kita ...betul ke kita ada kawan yang betul2 atau boleh dipanggil sahabat setia..? inilah persoalannya kpd remaja yang masih ingin mencari rakan yang benar2 setia..kenapa? cuba kita fikir secara logik kalu kita kawan dengan org yang tak baik , apa pula jd pd kita ,dan sebaliknya...majoritinya dikalangan remaja ,pemuda-pemudi pada hari ini terikut-ikut dengan perangai buruk kawan..inilah kesnya. Diorang tak kisah lg nak kawan ngan sape sebab diorang boleh sembang2 , lepak2 , de yg mgumpat dan byk lg la yg ade pd mereka..bahkan jika mreka de masalah , mreka bolehla mgadu pd kawan yg sependpt atau sekepala ngan mreka..yg 2 boleh tahan lg , ni yg spesis bkawan antara laki dan wanita pe hal lak?..ana pun pelik ade yg lebih rela bazirkan duit , mase , dan tenaga semata-mata kerana si dia..ish3..wahai remaja yg budiman kembalilah pd fitrah..! sebenarnya bukan senang2 mcm nak kawan ngan anak org lg yg lain jntina sebabnya kalu kita bayangkan , contohnya kita sebagai bapa,abang ke yg punya anak dan adik perempuan , takkan kita senang2 je bg kwn kat org lg2 yg yg lain jantina, begitulah juga nak dikhabarkan di sini , kalu kita nak kawan , cukuplah ngan sesama jantina kecuali ade urusan ngan perempuan ..dn buat bapa yg de anak perempuan , sentiasalah mengmbik berat tentang anak2 perempuannya , antum yg akan mnanggung amalannya..kesimpulannya marilah kita sama2 mencontihi akhlak mulia Nabi kita Muhammad S.A.W..jagalah akhlak .jagalah iman dan jagalah takwa..sesungguhnya Tuhan tidak memandang rupa paras kamu ..Tuhan hanya memandang iman dan taqwa..

1 comments:

ada banyak perkara yang berfaedah dari apa yang kita baca dalam artikal ini,dan semoga ada perkara yang baik kita boleh amalkan.

October 21, 2008 at 5:55 PM