DUA KALIMAH

Aku Baca Dengan Menyebut Nama-Mu

NYATA AKU ADA DIA

Bismillahirrahmanirrahim..
assalamualaikum




HIDUP di KL ni kalau tak de pulus..maaf cakap..tak boleh gerak..kalau tak bayar tak sah...mesti ada duit yang perlu dikeluarkan..Bandar Mertopolit la katakan..nak parking sekejap je , dah 3 ringgit..belum lagi tol...ini yang pernah terjadi dalam hidup aku..entah kenapa aku rasa gaji lambat masuk..sedangkan belanja untuk bekerja parah juga..

Minyak , makan , tempat tidur , tol..

Time tuh aku ke petaling jaya untuk urusan kerja..aku agak gaji dah masuk..masa aku nak bank-out kan duit..seksa rasa.. apa jawab mesin tu..Your balance insuficient ...semalam aku dah emo-emo kan ke office..aduhai..ingat dah setle..masalah aku sekarang bukan takde duit spare , tapi yang spare pun dah habis..yang spend ada di akaun lain..jadi tak bawaklah..

Bukak punya dompet , RM 10 hinggit je ada cakap engkau..aku ke tuh? Makkkk tolong la...boleh bayang tak ,silap haribulan , tayar kereta pancit .... tidur di lebuhraya la jawabnya..terpaksa lah offday sehari..aku mencari tempat persinggahan..alhamdulillah ada masjid..selongkar punya selongkar , 10 hinggit tula jua jawapannya..minyak pula tinggal ciput je ni..Ya Allah ,lemahnya hambaMu..

Aku nak cari sapa ye kat sini?
\
Nyata aku ada Dia
Puas ku cari di sana
Masih belum terjumpa

Nyata aku ada Dia
Lama ku cari di sini
Mungkin akan berjumpa

Cinta jauh di mata
Bila detik bertemu erti sebuah harapan
Cinta jauh di mata
Hingga takdir menentu pasti akan bertemu

Nyata aku ada Dia
Bertenang mengundang cinta
Bukti aku ada Dia

Di sana di sini ada
Peneman, akrab, jaga, lena, alpa, leka

Cinta jauh di mata
Kasih sedikit tidak kurang
Dan menghilang

Cinta jauh di mata
Sayang makin bertambah mekar
Hingga akhirnya


Tak henti2 memohon di beri jalan keluar..

Banyak pogram yang dibuat sempena dekat dengan Maulid Nabi SAW..tenang hati yang gelisah dengan dunia..

rupa-rupanya dah jumpa jawapan ...Dia yang selalu ada..semangat ku kembali memulih..aku tekadkan hati jua untuk pulang ke rumah abangku di Batu Caves..

Makan tak yah cakap  , sehari suntuk...aku makan roti keping je..aku masih lagi bersyukur kerana boleh makan lagi walaupun duit takde..sekurang2nya hilang lah lapar..

Balik ke rumah abang , aku perasan satu sen pun aku tak keluarkan duit untuk bayar tol..benarlah Allah sentiasa menolong hambaNya yang kesusahan..


Muhasabah punya muhasabah , sehari Cuma Allah mengujiku , gelisah habis..macamanala kalau Dia menguji seumur hidup..tidak dapat dibayangkan..Sayangnya Allah pada kita , Dia menguji sebagai sayangNya pada kita..sekurang2nya kita ingat pada Dia ...ada tak sahabat kita minta ingat kat dia..kalau boleh nak hidup ,masing2..tetapi tidak bagi Allah..sebab Allah tahu kita tak boleh hidup tanpa pergantungan dariNya..Bukti Kasih Sayang Allah pada kita..wallahu alam...

p/s Hebat mana pun kita , kembalilah pada Tuhan, pada Allah..insyaAllah bersama kesulitan ada kemudahan...


 ¤ ittaqullah ¤

0 comments: