DUA KALIMAH

Aku Baca Dengan Menyebut Nama-Mu

Motor Tersadai di tepi Highway

Bismillahirrahmanirrahim..بِسْمِ-اللهِ-الرَّحْمنِ-الرَّحِيم

al kisah 23 feb 2018 , seperti biasa berpagi pagian untuk ke tempat kerja. Saya melalui highway Utara Selatan untuk menuju ke Bandar Kuala Lumpur.

Setelah melepasi kawasan stesen minyak Petronas dan Shell, saya hendak potong sebuah treler sebelah kiri. Entah bagaimana dalam keadaan gear empat, saya tukar ke gear tiga.Lepas tu memang lepas potong treler.

Tetapi malang, motor mula semput dan semput.dan mati .

Dalam keadaan motor masih lagi bergerak, saya bawa motor ke sebelah tepi.

Periksa apa yang patut.

Start punya start, enjin tak idup hidup juga.

Telefon pihak plus, setelah hampir sejam menunggu pihak peronda plus tiba dan mereka cuba check.Tetapi malangnya mereka tak dapat berbuat apa apa, towing pun tak boleh.Diorang cakap kalau macamni lebih baik panggil kawan atau sesiapa yang boleh tunda.

Aduh kalau tahu dari awal but apa kita nk call Pluss kan? ha3










Panas pagi tu semakin menyengat sebab tiada tempat untuk berteduh , hanya berlindung di sebalik tiang elektrik. lepas cuba menghubungi rakan sekerja akhirnya dia sampai dan terus menolak motor saya ke kedai yang biasa saya servis.

Saya tinggalkan motor lagenda saya di kedai itu untuk mereka periksa apa kerosakan yang berlaku.

Terima kasih buat rakan sekerja saya dan hari itu terpaksalah saya apply cuti.

itulah pengalaman motor tersadai di tepi highway.Yang penting jangan panik. Kalau duit banyak nak guna khidmat towing pun boleh tapi dalam anggaran  Rm50-100. Mak ooi.

Sekian kisah pengalaman

servis minyak hitam motor kena jaga
Motor kalau dah gear 4 jangan masuk gear 3 bila dah laju.

Naziran Nasir
Highway



¤ ittaqullah ¤

0 comments: